Magunkról

REHABJOB.HU azzal a küldetéssel jött létre, hogy segítséget és iránymutatást nyújtson megváltozott munkaképességű munkavállalók toborzásában, információhoz jutásában. Emellett lehetőséget biztosítson a piaci szereplők, segítő szervezetek bemutatására, továbbá folyamatos tájékoztatást gyűjtsön munkaerő-piaci integrációhoz kapcsolódó témában belföldről és külföldről.

Mit tehet az Ön cége?

A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával és az esélyegyenlőség megteremtésének folyamatával az Ön cége egyszerre tud társadalmi felelősséget vállalni, költséget megtakarítani, új munkavállalókhoz jutni és kialakítani munkatársai körében az érzékenységet, nem csak a megváltozott munkaképességű, de minden védett tulajdonsággal rendelkező társadalmi csoport iránt.

Az Ön cégénél nincsen olyan feladat, mely átadható egy új munkavállalónak, aki így segíthetné a folyamatot, gyorsabbá és hatékonyabbá tehetné azt? Vagy, olyan, amelynek elvégzését emberi erőforrás hiányában kiszervezték egy külsős céghez, de újabb munkavállalók bevonásával vissza lehetne vinni szervezeten belülre?

A REHABJOB.HU vállalja a feladatot, hogy segítse az Ön cégének a társadalmi szerepvállalásban való aktív részvételét, és egy befogadó környezet kialakítását. Az integráció szükséges, amelyből cégének gazdasági és társadalmi szempontból csak előnye származhat, hát éljen az általunk kínált lehetőséggel! Legyen az Ön cége is gazdaságos és befogadó!

A REHABJOB.HU a teljes integrációs folyamat megvalósításához tud testreszabott segítséget nyújtani az Ön cégének az alábbi szolgáltatási modulok elemeinek megvalósításával.

~

A SIKERES INTEGRÁCIÓ ÉRDEKÉBEN KIALAKÍTOTT SZOLGÁLTATÁSUNK MODULJAI MUNKÁLTATÓK SZÁMÁRA

1. Tanácsadás modul

  • Szervezet felmérése helyszíni bejárással, megfigyelés, adatgyűjtés;
  • Fókuszcsoport és strukturált interjúk;
  • Munkakörök, munkakörnyezet felmérése, javaslatok kidolgozása megváltozott munkaképességűek foglalkoztatására;
  • Írásos helyzetelemzés, átvilágítási jelentés készítése;
  • Fizikai/infokommunikációs akadálymentességre javaslattétel;
  • Igény szerint telefonos, on-line vagy helyszíni tanácsadás.

Tanácsadási szolgáltatásunkat követően megrendelőnk kézhez kapja a cége sajátosságaira szabott átvilágítási jelentésünket, mely összefoglalja felmérésünk eredményeit és iránymutatást nyújt a megváltozott munkaképességű személyek szervezetbe illesztéséhez, illetve a foglalkoztatásukhoz kapcsolódó jogszabályi háttérrel kapcsolatban.

2. Képzés modul

Tréningjeink 1 ½, 4, 8 óra időtartamúak, tematikájukat minden esetben a megbízóink egyedi igényeihez igazítjuk.

1,5 órás tréningünk ajánlott tematikája

  • Törvényi háttér röviden
  • Megváltozott munkaképességű (MMK) csoportok bemutatása, jellemzőik
  • Miért éri meg a vállalatnak?
  • Mit jelent az akadálymentesítés?
  • Fogyatékossági etikett bemutatása
  • MMK munkatárs foglalkoztatásával kapcsolatos kérdések
  • Találkozás az új MMK kollégával (természetesen mindkét felet előre felkészítjük a találkozásra)

Ezt a tréninget abban az esetben ajánljuk, ha konkrét MMK személyt kíván foglalkoztatni a munkáltató. Ebben az esetben a leendő MMK munkavállaló közvetlen munkatársai és vezetői számára javasoljuk a részvételt.

4 órás képzésünk ajánlott tematikája

  • Megváltozott munkaképesség és fogyatékosság definíciója, viszonya
  • A fogyatékosság típusai
  • Az egészségkárosodás típusai
  • Akadálymentesítés különböző fogyatékos célcsoportok esetén
  • Saját élményű gyakorlat valamely fogyatékosság megtapasztalására, a tapasztalatok feldolgozása
  • Empátia erősítése a megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek irányában
  • A megváltozott munkaképességű személyek toborzásának, kiválasztásának, foglalkoztatásának specifikumai
  • A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásával kapcsolatos belső kommunikáció

Elsősorban felsővezetőknek ajánljuk ezt az élményalapú érzékenyítő tréninget annak érdekében, hogy a cég vezetői felkészüljenek az MMK munkavállalók fogadására, az ezzel kapcsolatos vállalaton belüli kommunikációjára, ill. minél több hasznos információhoz jussanak az MMK személyek munkavégzésével kapcsolatban.

8 órás képzésünk ajánlott tematikája

  • Megváltozott munkaképesség és fogyatékosság definíciója, viszonya
  • A fogyatékosság típusai
  • Az egészségkárosodás típusai
  • Akadálymentesítés különböző fogyatékos célcsoportok esetén
  • Saját élményű gyakorlatok a különböző típusú fogyatékosságok megtapasztalására, a tapasztalatok feldolgozása
  • Empátia erősítése a megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek irányában
  • A megváltozott munkaképességű személyek toborzásának, kiválasztásának, foglalkoztatásának specifikumai
  • A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának társadalmi jelentősége
  • Megváltozott munkaképességű munkavállalók által betölthető munkakörök

Ezt az élmény alapú, interaktív tréninget első sorban HR szakemberek számára ajánljuk, akik a munkájuk során nagy valószínűséggel kapcsolatba kerülnek az MMK jelentkezőkkel, munkavállalókkal. Az ő számukra biztosít a tréning saját élményű gyakorlatokat, valamint lehetőséget arra, hogy minden, korábban fel nem tett kérdést feltegyenek a trénerek számára, ami ezzel a témával kapcsolatos.

3. Közvetítés modul

  • Speciális szűrési feltételek alapján toborzás
  • Személyes interjúk folyamán kompetenciák felmérése
  • Beilleszkedést segítő készségfejlesztés
  • Munkavállaló felkészítése az adott munkakörrel kapcsolatban
  • Utánkövetés mentori szolgáltatás biztosításával
  • Mediálás szükség és igény szerint

~

FOGYATÉKOSSÁG-BARÁT MUNKAHELY

A Salva Vita Alapítvány és partnerei - a Nemzeti Erőforrás Minisztérium, az Amcham és a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület - folyamatosan várják a munkáltatók jelentkezését a Fogyatékosság-barát munkahely elismerés megszerzésére és logó használatára. Az elismerést azok a szervezetek kaphatják meg, melyek vállalják, hogy folyamatosan fejlesztik a fogyatékos emberek toborzásával, foglalkoztatásával, megtartásával kapcsolatos gyakorlatukat.