Vásárhely első akadálymentes taxijaHír | 2014.06.28.

Múlt hét kedden reggel hét órakor vették először igénybe Marosvásárhely első akadálymentes taxijának szolgáltatásait. A mozgásukban akadályozott személyek szállítására alkalmas gépjármű huszonnégyezer eurójába került a Royal taxitársaságnak. A mozgássérült személyeket foglalkoztató civil szervezetek vezetői, tagjai kedvezően fogadták a jármű hírét.

Chiriţă János, a taxitársaság igazgatója büszkén újságolta, hogy a különleges járművet kedden igényelték először. „Egy medencetörést szenvedett személyt kellett elszállítanunk a Megyei Sürgősségi Klinikai Kórházba. Az utas nagyon elégedett volt. Mivel ez volt az első ilyen jellegű hívásunk, ingyenesen szállítottuk a klienst” – mesélte az igazgató, akitől azt is megtudtuk, a szállítási díj ugyanannyiba kerül, mint a társaság többi taxija esetében: kilométerenként 2 lej 60 baniba nappal, és 3 lejbe éjjel.

Türelmes sofőrt keresnek

Chiriţă elmondta, tavaly április óta szeretnének egy akadálymentes járművet, ám ennek üzembe helyezésével péntekig kellett várniuk. „A Dacia Dokker típusú kombi gépjármű megrendelésétől a megérkezéséig három hónapot kellett várnunk, ezután átkerült ahhoz a kolozsvári céghez, amely elvégezte a szükséges átalakításokat, ami szintén negyedévbe telt. Ezután következett a hatósági engedélyek megszerzése, a gépjármű törzskönyvezése, majd a taxióra bejelentése a pénzügyőrségnél. Utóbbira például újabb két hónapot kellett várni”.

Az igazgatótól megtudtuk: a taxitársaságokat törvény kötelezi a speciális szükségletű személyek szállítására alkalmas gépjárművek beszerzésére, és bár vannak olyan cégek, amelyek száznál is több kocsit működtetnek, Vásárhelyen ők az elsők, akik a törvénynek eleget tettek. „A taxi 24 ezer euróba került, az akadálymentesítő berendezés ebből 9200 euró volt. A kocsit a saját pénzünkből vettük, semmilyen támogatásban nem részesültünk” – mondta Chiriţă, aki szerint nehezen fog megtérülni a befektetésük.

A Hosszú utcai székhelyükön az igazgató be is mutatta a különleges jármű működési elvét: a hátsó részben lehajtotta azt a rámpát (feljárót), ahol a tolókocsit kell betolni, majd megmutatta azt a hét pontot, ahol a mozgássérült személyeket biztosítják: a négy keréknél, illetve három biztonsági övvel. Ezenkívül az utas testi épségéről egy fej- és háttartó párna is gondoskodik.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: SZÉKELYHON.RO