Tömegközlekedési akadályversenyHír | 2014.05.04.

Miközben a nemrégiben átadott négyes metró teljesen akadálymentes közlekedést biztosít az arra rászorulóknak, a főváros több aluljárójából, metrókijáratából egyeseknek szinte lehetetlen a felszínre jutni. A BKK tervezi ugyan az M3-as egyes részeinek akadálymentesítését, ám pénz híján nem történik semmi. A Mozgássérültek Budapesti Egyesülete szerint a rossz minőségű járdaszegélyek, szabálytalanul épített rámpák, nem működő korlátliftek lehetetlenné teszik a rászorulók közlekedését.

Szomorú tény, hogy miközben a négyes metró kétségtelenül a főváros tömegközlekedési ékköve, a hármas metró vonalán számtalan olyan megálló van a mai napig, amelynek elhagyása komoly kihívás elé állítja a mozgáskorlátozott, babakocsival vagy éppen nagy csomagokkal közlekedő utasokat. Ráadásul a Népligetnél hazai és nemzetközi autóbusz-állomás van, míg a Nagyvárad térnél például három kórház is található.

Az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont munkatársai akadálymentesítéssel kapcsolatos tanácsokat adnak, részt vesznek fejlesztésekben, kutatásokban, és ehhez tesztcsoportot biztosítanak. A csoportban van mozgás-, látás-, hallássérült személy, illetve a szélesebb felhasználói csoportba tartoznak a kismamák, idősek, jobb- és balkezesek, balesetet szenvedett személyek és nehéz terhet cipelők.

A felmérésből kitűnik, hogy akik például a Nagyvárad téren a felszínen található útkereszteződésben szeretnének átjutni az úttest egyik oldaláról a másikra, mert a többség által használt aluljáróba nem tudnak kerekes székkel vagy babakocsival lejutni, csak a kereszteződéstől távolabb, a Heim Pál kórháznál próbálkozhatnak, ahol van lesüllyesztett járdaszegély. A Nagyvárad téren a járda rossz állapotban van, illetve a Heim Pál kórház előtt egy a jogszabály által előírt 5 százaléknál jóval meredekebb rámpa is van, amely a forgalmas út előtt egy korláttal keresztben van lezárva úgy, hogy hiányzik a vízszintes pihenő.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: MNO