Szegregált autista csoport indult a kispesti Móra iskolábanHír | 2012.11.17.

Négy kisgyermekkel szeptemberben indult autista osztály a Móra iskolában. Az idei tanévben négy iskolaköteles autista gyermek kezdte meg iskolai pályafutását. Ők csak speciális csoportban, környezetben és szakmai tudással fejleszthetők. Nekik adott esélyt az önkormányzat, amikor a Móra Ferenc Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (Móra EGYMI) feladatait az autizmus specifikus tagozat indításával bővítette.

Schmehl Júlia igazgatótól megtudták, Kispest óvodáiban és iskoláiban évek óta növekvő számban nevelkednek sajátos nevelési igényű, autizmussal élő gyermekek. Az ő fejlesztésük különleges szaktudást és különleges környezetet igényel. A speciális fejlesztés Kispesten a Móra EGYMI feladatkörébe tartozik: utazó gyógypedagógusaik látják el a befogadó intézményekben nevelkedő autizmussal élő gyermekek fejlesztését, illetve a Mórában is tanulnak autizmussal is diagnosztizált gyermekek.

A tanévkezdésre mintaadó tanulási teret rendeztek be a gyerekeknek az iskolában; ezt és az ott folyó munkát tekintette meg csütörtökön Gajda Péter, Kispest polgármestere. A speciális, papírból készült – ingerszegény környezetbe illő – bútorokat Terbe János designer ebbe a térbe tervezte és készítette a gyerekek igényeinek megfelelően. A tervező szerint is legalább 10 évig bírják a használatot.

A négy kisfiú fejlesztését és a gyerekekre adoptált, személyre szabott módszertant Gréczi Orsolya gyógypedagógus mutatta be a gyakorlatban és egy előadásban is; ő és egy ugyancsak autizmusra szakosodott kolléganője, Zelena Noémi végzi a gyógypedagógiai munkát két asszisztens segítségével.

Az igazgató elmondta, a nyár folyamán a speciális ismeretekkel rendelkező kollégái belső továbbképzést tartottak a tantestület számára, mert egyre nyilvánvalóbb, hogy növekszik a speciális fejlesztésre szoruló, autizmussal diagnosztizált gyermekek száma Kispesten is.

Ezért szükség van a tudásra, a helyre, az eszközökre és az egyedi megoldásokra, amelyekkel legtöbbször nem csupán a gyermekek intézményes nevelése oldható meg, hanem a családok sokszor reménytelen élethelyzete is javítható.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: AUTI.HU