Munkaorientációs tréning fogyatékos gyermeket nevelő szülőknekHír | 2015.01.29.

Sokan vagynnak olyan szülők, akik sérült gyermeket nevelnek – egyedül vagy családban – és a beteg gyermek mellett szeretnének dolgozni önállóan vagy részmunkaidőben, csak nem tudják, merre induljanak el, hova fordulhatnak segítségért.

Nekik szeretne segíteni a HAT Alapítvány és az Otthon Segítünk Alapítvány egy 8 alkalmas,  ingyenes munkaorientációs és vállalkozói önismereti tréning szervezésével.

A tréning célja elsősorban a résztvevők önálló álláskeresési, vállalkozói képességének fejlesztése. A csoportos felkészülésen részt vevő tisztába kerül a munkanélküliség fogalomkörébe tartozó sajátosságokkal, képessé válik az önálló álláskeresés hatékony kivitelezésére, saját helyzetének objektívabb kezelésére, ezáltal szintén az eredményes álláskeresés lehetősége kerül előtérbe. A tréning nagy hangsúlyt fektet az önértékelés, önismeret, önbizalom fejlesztésére, a személyes kompetenciák felismerésére és az azokhoz kapcsolódó készségek és képességek fejlesztésére, valamint a kommunikációs helyzetekre is.

A programot Kuremszki Andrea közgazdász, munkaorientációs tréner, mentálhigiénés szakember vezeti.

Mi motiválta Önt, illetve a HAT Alapítványt, hogy megszervezzék ezt a tréninget?

Korábbi önismereti csoportjainkban volt néhány szülő, akik sérült, vagy tartósan beteg gyermeket nevelnek, ez irányította a figyelmet arra, hogy milyen extra problémákkal néznek ilyen helyzetben szembe.

Mennyire ismerik a célcsoport problémáit?

A szervezést komplex igényfelmérés előzte meg, ezáltal kaptunk egy képet a sérült vagy tartósan fogyatékos gyermeket nevelő szülők – elsősorban édesanyák – speciális élethelyzetéről, álláskeresési nehézségeiről. Nekik szeretnénk segíteni azzal, hogy felkészítjük őket a munka világába való visszatérésre. A tematikát e szempontok figyelembe vételével állítottuk össze.

Milyen új ismereteket sajátíthatnak el a résztvevők?

Hagyományos önismereti és munkavállalási tréning tematika mentén halad a csoportfolyamat.

A tematika során az elsődleges cél azoknak az erőforrásoknak a feltérképezése és tudatosítása, amelyekkel a résztvevők rendelkeznek, illetve az esetleges hiányosságok pótlási lehetőségeinek vizsgálata. Nagyon kevés elméleti anyaggal lehet majd találkozni, a gyakorlatok célja, hogy olyan  eszközök birtokába jussanak a résztvevők, melyeket már aznap használhatnak - a hétköznapi tevékenységekben, családban, munkakeresés közben, vagy az életük bármelyik területén. Ezek olykor életvezetési technikák, de akár informatikai eszközök is lesznek. A munkaerőpiaci ismeretek mellett nagy hangsúlyt helyezünk a kulcsképességek fejlesztésére – mint kommunikáció, önállóság, kreativitás - , és a hatékony önismeretre. Utóbbinál szó lesz többek között a problémamegoldásról, az énkép megerősítéséről, a konfliktus- és kudarckezelésről.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: REHABPORTAL