Mobiltelefont mindenkinekHír | 2011.10.13.

„Mobiltelefont mindenkinek" - hangzott el azon a rendhagyó megbeszélésen, amely az akadálymentes kommunikációt biztosító mobilalapú megoldásokról szólt. A gyártók mára felismerték, hogy egy idősödő társadalomban a fogyatékos emberek igényei valódi piaci keresletet jelentenek. Első lépésben az érintetteket bevonva rendszerezik a gyártók készülékeit, hogy közösen gondolkodhassanak és egymástól tanulhassanak.

A megbeszélésen Kósa Ádám EP-képviselő a legnagyobb mobilkommunikációs iparági szereplőkkel találkozott és rendhagyó módon cserélt eszmét többek között az amerikai Apple, a dél-koreai Samsung, valamint a többi, jelentős mobilgyártó közös szakmai szervezetét összefogó szövetség képviselőivel, továbbá az Európai Bizottság digitális menetrendért felelős biztosával és az Európai Fogyatékosügyi Fórum (EDF) igazgatójával. 

A résztvevők célja nem az volt, hogy kiegészítő segédeszközökről beszéljenek, hanem hogy a telefongyártók körében kialakítsanak egy egységes szemlélet arra nézve, hogyan lehetséges a mobilkommunikáció fejlesztése. „A gyártók mára felismerték, hogy egy idősödő társadalomban a fogyatékos emberek igényei már nem egy törpe kisebbség szükségleteit mutatják, hanem valós piaci keresletet is generálhatnak" - tájékoztatta a Közelképet Kósa Ádám munkatársa. 

A világ lakosságának körülbelül 10%-a, 650 millió ember él valamilyen fogyatékossággal, ebből 85 millióan Európában. A mobilszolgáltatók számára ez egy olyan piaci szegmens, amely új, és éppen ezért a szakembereknek még nincs elegendő tapasztalatuk az igények kielégítésére. Kósa Ádám szerint nemcsak bizonyos készülékeket kell alkalmassá tenni a fogyatékossággal élők számára, hanem minden telefont akadálymentesen használhatóvá kell tenni.

Ez egy óriási előrelépés lenne a mindennap felmerülő akadályok hárítására. Egy hallássérült embernek például az írásbeliségen (SMS, egyéb chatelési funkció) és a mozgóképes kommunikáción (videó-üzenet, videó-hívás) alapuló készülék lenne a tökéletes eszköz. A látássérült személyeknek a mobilitás (például GPS-alapú személyi közlekedés) és a személyi asszisztencia (az információkhoz való hangalapú hozzáférés) funkciók a leghasznosabbak. A mozgássérült mobilozóknak pedig a hangalapú vezérlés és kommunikáció mellett az ügyintézés funkciója könnyítené a helyzetét.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: KÖZELKÉP HÍRÜGYNÖKSÉG