Megváltozott munkaképességűek a hivatalbanHír | 2014.07.08.

Szombathely Megyei Jogú Város Közgyűlése 2013 decemberében döntött arról, hogy támogatja a megváltozott munkaképességű személyek Szombathely Polgármesteri Hivatalában történő foglalkoztatását, amelynek célja a megváltozott munkaképességű személyek visszavezetése a nyílt munkaerőpiacra. A város, mint munkáltató vállalta, hogy a korábban foglalkoztatott megváltozott munkaképességű munkavállalók létszámán felül 2014-ben még további megváltozott munkaképességű munkavállalókat alkalmaz.

A „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” elnevezésű kiemelt projekt célja, hogy elősegítse a megváltozott munkaképességű emberek sikeres foglalkozási rehabilitációját. A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásához a Polgármesteri Hivatal európai uniós forrásból 100 százalékos bérköltség-támogatást vesz igénybe. A támogatás határozott időre, de legfeljebb 2015. április 30-ig szól.

Szombathely Megyei Jogú Város Közgyűlése 2014-ben elfogadta, hogy összesen tíz megváltozott munkaképességű személy foglalkoztassanak a Polgármesteri Hivatalban. A dolgozók júniusban álltak munkába, kilencen 4, egyikük pedig 8 órás munkaidőben, s a következő feladatokat látják el: adminisztrátor, postázási feladatok, rendezvényszervezés, takarító, kézbesítő, irattáros, valamint adatrögzítő és adatkezelő. 

A támogatás megszűnése után a Polgármesteri Hivatalt továbbfoglalkoztatási kötelezettség nem terheli, de megüresedő álláshely vagy tartósan távol lévő személy helyettesítése céljából lehetőség van a dolgozók továbbfoglalkoztatására.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: FRISSS.HU