Megkezdődött a mozgásjavító „A holnap iskolája” intézményi projektjeEsemény | 2013.05.24.

2013. március 25-én projektnyitó konferenciával kezdődött a Mozgásjavító Általános Iskola, Szakközépiskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium TÁMOP-3.1.4-12/1-2012-0093 azonosítószámú, „A holnap iskolája” című projektje, melynek első kiemelt, mintegy 150 mozgáskorlátozott gyermeket megmozgató ügyességi sportprogramja valósul meg 2013. május 25-én.   

A Mozgásjavító Általános Iskola, Szakközépiskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott „A holnap iskolája” című, TÁMOP-3.1.4-12/1-2012-0093 jelű pályázata 76 606 780 Ft támogatásban részesült. A projekt 2013. március 25-én kezdődött, és 2014. december 31-én zárul.

Az intézmény 110 éve mindig aktív szerepet vállalt a mozgáskorlátozott fiatalok nevelésében, oktatásában, egészségügyi ellátásában és gondozásában. A rendszerváltás óta mind épített környezetét, mind pedagógiai tevékenységeit tekintve nagy fejlődésen ment át. Az állami és fővárosi befektetés megteremtette azokat a XXI. századi feltételeket, amelyek igazi európai arculatot adtak az intézménynek, az egész ország területéről érkező mozgáskorlátozott gyermekek és fiatalok számára. Az infrastruktúra fejlődése mellett az intézmény vezetése és munkatársai is folyamatosan arra törekednek, hogy a megújult „házat” tartalommal töltsék meg, hogy az minél jobban szolgálja a rájuk bízott mozgáskorlátozott gyermekek és fiatalok fejlesztését, előrejutását, társadalmi szerepvállalását, esélyegyenlőségük megteremtését. Ennek szellemében kezdődött számos fejlesztő munka:

- Átalakításra, megújításra került az egész iskolai és diákotthoni élet;

- Egyre nagyobb hangsúly helyeződik a többségi nevelési-oktatási intézményekben együtt nevelt mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók ellátására, és ezzel egy időben a súlyosabban mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók és fiatalok sérülésspecifikus intézményi keretek közötti ellátására;

- A hazai és nemzetközi szakmai trendeknek megfelelően megtörtént a célcsoport bővítése: az intézményi innovációkban megjelenő korai gondozás kialakításának lehetőségétől a szakközépiskolai oktatásig bezáróan.

A jelenlegi pályázat célja, hogy támogassa a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges kompetenciák kialakítását a megújuló köznevelési rendszer működésével, növelje az oktatás-képzés minőségét és hatékonyságát, segítse az idegennyelvtudás, a digitális írástudás, a vállalkozói- és életpálya-építési, az egészségfejlesztési, az állampolgársági, valamint az egész napos iskolai nevelés és foglalkoztatás elterjesztését.

A projekt időszaka alatt számtalan, a módszertani megújulást támogató továbbképzés valósul meg és sok olyan program megszervezésére nyílik lehetőség, amelyek támogatják az intézmény professzionális, társadalmi igényekre épülő, új szemléletű, a súlyosan mozgáskorlátozott gyermekek és fiatalok ismeretszerzési folyamatait és társadalmi integrációját.

A május 25-én megrendezésre kerülő szabadtéri jellegű, mozgásos tevékenység 150 mozgáskorlátozott tanuló részvételével valósul meg, melyre az egész ország területéről jelentkeztek csapatok. Az ügyességi játékokban a mozgáskorlátozott tanulók mellett többségi iskolákból érkező nem mozgáskorlátozott gyerekek is részt vesznek a versenyző csapatokban, az integráció jegyében.