Már a kisföldalattizás is csak álomHír | 2012.10.16.

Nemhogy metrózni nem tudnak, de már a kisföldalattit sem használhatják többé a kerekesszékes utasok. A korlátliftek híresek voltak arról, hogy állandóan bedöglöttek. Júniusban, amikor úgy látták, hogy gazdaságosan már meg sem lehet javítani őket, a BKV elbontatta mindet. Tervek most is vannak a metrók akadálymentesítésére, de merész ígéretek már nincsenek.

Négy perc utazási idő, két megálló: ez a leghosszabb távolság, amit ma egy kerekesszékes utas meg tud tenni a budapesti metróhálózaton. Majdnem három év telt el azóta, hogy 2010. január elsején hatályba lépett az esélyegyenlőségi törvénynek az a passzusa, amely előírta az akadálymentes tömegközlekedés biztosítását. Az M3 vonalán most 20-ból 1, az M2 vonalán 11-ből 3 megálló akadálymentes. A kisföldalattiban régebben volt legalább néhány korlátlift, de mára ezek is eltűntek.

2004-ban Aba Botond, a BKV akkori vezérigazgatója azt ígérte: „2007-ig az Örs vezér tere kivételével mindenhol lesz lift a kettes metró vonalán”. A BKV ki is írt egy közbeszerzést még 2005-ben a liftépítésre, de olyan brutális árajánlatokat kapott, hogy a dolgot lefújták. Pénzből később sem lett több, és bár egy ideig lehetett bízni abban, hogy az M2 rekonstrukciója alatt majd jönnek a liftek, végül csak kettő megépítése jött össze. Az egyik a Pillangó utcánál, a másik a Puskás Ferenc Stadionnál van.

A hármas metró akadálymentesítéséről még csak szó sem igazán volt. A tavaly átadott Kőbánya-Kispest végállomáson hiába van lift, nem mennek sokra a mozgáskorlátozottak azzal, hogy ott felszállhatnak a metróra, ha egyszer nincs hol kiszállniuk.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: INDEX