A projekt keretében a cél egy lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a magyar kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg valamivel több, mint 64 millió forintos támogatási keretösszeg mellett.
A Magyar Telekom a HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásában azokra a kérdésekre keresett megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a felhasználó páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.
A fejlesztés eredményeképp egy olyan Android-, illetve iOS-alapú mobil- és táblagép-alkalmazás készült, amelynek segítségével lehetőség nyílik az alábbi szolgáltatások elérésére:
• Leletlekérdezés: leletek elérésé és megosztása e-mailben
• Időpontfoglalás: szabad időpontok lekérdezése és időpont előfoglalása
• Bejelentkezés és sorszámhúzás: a vizsgálatra való bejelentkezés és a várakozási idő nyomon követése
• Beteglogisztika: az intézménybe való bejelentkezés, valamint tájékozódás az intézményen belül
• Vizsgálati tájékoztató: szakértők által összeállított és ellenőrzött tájékoztatók a vizsgálatokra való felkészüléshez
• Laborlelet kisokos: vér- és vizelet-laboreredmények értelmezése
• Betegséginformációk: szakértők által összeállított és ellenőrzött alapinformációk betegségekről
• Praxis Platform: beteg-orvos kommunikációs és oktató felület
• 24 órás Call Center: orvosi tanácsadás.
A fejlesztés a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet szakmai támogatása és útmutatása alapján zajlott.
Forrás: WEBORVOS