KONTAKT tolmácsszolgáltatás – akadálymentesítés hallássérültekre szabvaHír | 2015.10.22.

Végéhez ért a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) Európában is rendkívüli kezdeményezésnek számító KONTAKT Tolmácsszolgáltatásának közel két éves tesztidőszaka. A rendszer elégedettségi méréseiből kiderült, hogy az 1300 egyedi felhasználó különösen azt értékeli, hogy a KONTAKT szinte bárhonnan elérhető, hasznos, költséghatékony, modern és közkedvelt akadálymentesített megoldás a kommunikációra.

A SINOSZ a Magyarországon élő siket és nagyothalló személyek társadalmi integrációjának előmozdítása érdekében fejlesztette ki a nemzetközi szinten is elismert KONTAKT Tolmácsszolgálatot. Ez az a technológia, amely lehetővé teszi a siket és nagyothalló személyek számára a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, megkönnyítve társadalmi integrációjukat és növelve munkaerő-piaci esélyeiket.

A fejlesztések eredményeiről, a projekt tapasztalatairól a SINOSZ egy sajtónyilvános esemény keretében számolt be, ahol Nyitrai Imre, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociálpolitikáért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy „a kormány elkötelezett a komplex akadálymentesség megteremtésében, amely a fizikai aspektusokon túl az infó-kommunikációs akadálymentességet is magába foglalja.  Ennek a célnak az elérésében rendkívül fontos eszköz a siket, nagyothalló és siketvak személyek számára a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás, amelynek további fejlesztése és megerősítése szükséges”.

Dr. Kósa Ádám, európai parlamenti képviselő, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének elnöke élő KONTAKT- bejelentkezése során kiemelte, hogy „a KONTAKT használata alapjaiban változtatta meg a siketek és nagyothallóknak az önálló ügyintézéshez való hozzáállását. A telekommunikáció ezen formája eddig elzárt területnek számított körükben, de a tesztidőszak bebizonyította, hogy lehetséges a teljes értékű bevonásuk, ezzel is integrálva őket a többségi társadalomba. A SINOSZ, mint projektgazda szerepe is példaértékű, hiszen maguk az érintettek valósítják meg azt, amit elképzeltek, ráadásul kifejezetten költséghatékonyan."

Ezt követően Sáfrány Margit, a SINOSZ alelnöke előadása keretében összefoglalta az projekt eredményeit: „A projekt nyilvános tesztidőszakának tavaly márciusi indulása óta folyamatosan nőtt az ügyfélszám, ami mára elérte az 1300 regisztrált főt. Az elégedettségi méréseknek köszönhetően a felhasználókkal közösen fejlesztettük és javítottuk a rendszert, akik tapasztalataikról és a szolgáltatás használata során felmerülő igényeikről beszámolva maguk is hozzájárulhattak a szolgálat fejlesztéséhez. A mérések szerint a válaszadók értékelik, hogy a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás szinte bárhonnan elérhető, hasznos, költséghatékony, modern és közkedvelt akadálymentesített megoldás a kommunikációra.”

Forrás: SINOSZ