Kik nyerik az idei Családbarát Vállalat díjat?Hír | 2016.11.01.

A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom 2013 óta minden évben kiosztja Az Év Családbarát Vállalata díjat, mert meggyőződésük, hogy a családi életet és a vállalt gyermekek számát nagyban befolyásolja a munka és magánélet egyensúlya illetve egyensúlytalansága. A díjat idén a november 15-i Családbarát Vállalat gála keretében adják át, melynek médiatámogatója a Mandiner.család is.

Mit jelent? 

A díj alapítója és odaítélőjeként sokan és sokszor kérdezik tőlük, mit jelent az, ha egy munkahely családbarát.

Azt, amikor a sokat utazó kollégák családtagjai beleférnek a céges telefonflottába, hogy legalább így tarthassák a kapcsolatot. Amikor a vállalat nyílt napot szervez, hogy a munkatársak családjai megismerjék a szülők másik életterét és fordítva. Amikor a gyermekvárás nem egy stressz faktor a szülőknek és a munkahelynek, hanem együtt tervezik a közös jövőt. Amikor egy vállalat pénzbeli támogatást ad, vagy extra munkaidő kedvezményt nyújt a lombikos szülőknek, hogy támogassa a családi terveiket. Amikor a kispapák képzést és információt kapnak az apasághoz a munkahelyen, hogy a másik szerepükben is a legjobbat nyújthassák.
 
Az elmúlt évek során a legfontosabb tanulság mégis az, hogy az a munkahelyi közösség családbarát, ahol a vezetőségben elkötelezettek az emberbarát szervezeti kultúra megteremtése mellett. Itt jellemző a stratégiai gondolkodás és a proaktív, a problémákat megelőző tervezés a szervezeti kultúra építésében is.  Ezt vállalati mérettől függetlenül a felelős és fenntartató fejlődés egyik alappillérének tekintik. Az intézkedések szintjére lefordítva ezek egyedi megoldásokban öltenek testet.
 
A családbarát vállalat pályázatokat elbíráló zsűritagok a következő pontokban foglalták össze a legfontosabb ismérveket. A humánus és családbarát szervezet az, amelyik:

 

  1. aktívan foglalkozik azzal, hogy ember- és családbarát kultúrát alakítson ki, ezen belül odafigyel kisgyermekes munkavállalóira;
  2. elkötelezett abban, hogy innovatív módon fejlessze családbarát működését, figyelemmel van a környező trendekre;
  3. saját szektorában példaértékű;
  4. a szervezeti kultúrának része a munka-magánélet egyensúlya fenntarthatósága, amennyiben erre lehetőség van, él az atipikus vagy rugalmasabb munkaszervezési formákkal;
  5. a szervezet vezetése interakcióban, kölcsönös információcserében van a munkatársakkal, az innovációkat a lehetőségek mellett az igényekhez igazítja;
  6. a szervezet vezetése a humán stratégia részeként a folyamatos fejlesztés mellett elkötelezve tekint a humánus, családbarát stratégiára.