Kicsi a cég, de segítHír | 2016.09.18.

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.


Gyakran hallott kifogás különböző cégek vezetőitől, hogy a társadalmi felelősségvállalási program nem fér bele a büdzséjükbe. Az itt bemutatott három, Üzleti Etikai Díjat nyert kisvállalat példája azonban bizonyítja, a CSR egyáltalán nem feltétlenül pénz, sokkal inkább gondolkodásmód és döntés kérdése. Hiszen nem kell drága, a semmiből felhúzott programokban gondolkodni, sokkal könnyebb és a szakértők szerint hosszabb távon fenntartható megoldás, ha a saját tudásra, szakterületre építve támogatnak számukra fontos ügyeket a kkv-k.

Felelősségünk van

A 19 éve működő győri Hatos és Társa nyelviskola vezetője, Hatos Hajnalka látja, társadalmi szempontból mennyire fontos a munka, amit végeznek.

– Az oktatás szép és hasznos szakma, a nyelvtudás pedig óriási érték, amivel még mindig rosszul állunk. Hiszünk abban, hogy a tudásmegosztás nagyon fontos, a mi eredményeink pedig össztársadalmi szempontból is számítanak, ami nagyon jó érzés.

A cég alapvetően a helyi társadalmat akarta kiszolgálni, nem volt cél, hogy országos hálózatot építsenek. Így felelősségvállalási tevékenységük is a környezetükre koncentrál. A vállalkozás példája kiválóan mutatja, hogy az alaptevékenységre építve milyen sokat tehet valaki a szűkebb környezete fejlődéséért.

TOVÁBB A TELJES CIKKRE

FORRÁS: PIACESPROFIT.HU