Kerekesszékes akadálypálya és vak-szimulációs gyakorlatok TáconEsemény | 2014.11.02.

Az Alternatíva Közhasznú Mozgássérült Egyesület és a Látássérültek Regionális Közhasznú Egyesülete közreműködésével tartott Kapunyitogató kísérő-rendezvényt a Nemzeti Művelődési Intézet Fejér Megyei Irodája 2014. október 8-án, szerdán, Tácon, a Gorsium Általános Iskolában.

Az intézménynek jelenleg is tagja egy kerekesszékkel közlekedő, gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, mozgássérült tanuló, Bálint, akinek mindennapi jelenléte érezhető volt társai nyitottságán, illetve befogadókészségén is.

A szeptember utolsó szombatján rendezett Kapunyitogató során az aranyszőrű bárány megtalálása volt az egyik legkomolyabb feladata a Fejér megyei kistelepülés, Tác általános iskolai tanulóinak, azonban az október 8-i, ismeretterjesztő program során – ha mondhatjuk így – még tovább „emeltük a tétet”. Az Alternatíva Közhasznú Mozgássérült Egyesület képviselőinek előadása hol elgondolkodtatta, hol hangos tetszésnyilvánításra ragadtatta a jelenlévőket, akik egy interaktív, sok kérdezz-felelekkel, valamint kisfilmekkel tarkított előadást követően maguk is kipróbálhatták, milyen is a kerekesszékkel történő közlekedés.

Az alsós korosztály a kézzel hajtott, aktív székek kipróbálása mellett szájjal történő rajzolással is kísérletezhetett: a próbálkozások egyike egészen hihetetlen, kézzel készített vázlatokat megszégyenítő eredménnyel zárult.

A látássérültek életét bemutató, érzékenyítő tréning feladataira mind az alsós, mind a felsős korosztály körében óriási volt a túljelentkezés. Ez egyrészt rendkívül örömteli (és a táci iskola pedagógusainak munkáját is dicséri), hiszen a gyermekek ilyen mérvű nyitottsága egyáltalán nem mindennapos, másrészt viszont az időbeli keretek nem tették lehetővé, hogy minden bátor jelentkező önként vakká válhasson néhány percre. Aki viszont világtalanná lehetett, még a fehér bottal nehezen megtalált iskolapad tetejére is felmászott, hogy teljesíthesse a tanterem ablakának kinyitását célzó feladatot.

Tovább az eredeti cikkre

 

Forrás: NEMZETI MŰVELŐDÉSI INTÉZET