Így írjunk önéletrajzot 2016-ban!Hír | 2015.12.18.

Változnak az önéletrajzírás trendek. Tudta például, hogy a videó CV korszaka leáldozott?

Az önéletrajzunk az új esztendőben is a siker záloga vagy sikertelenségünk oka lesz, nem árt tehát áttekinteni, mit hozott az önéletrajzírásban az év, és hogyan írjunk sikeres CV-t 2016-ban!
Baráth András önéletrajz szakértővel beszélgettünk az önéletrajzírás legfrissebb trendjeiről és megtudtuk azt is, hogy melyek azok a tipikus hibák, amelyeket az új évben is hajlamosak lehetünk elkövetni.

1. A fénykép szerepe meghatározó!

A fénykép továbbra is egy mumus - véli Baráth András. Szinte mindenkinél igaz, hogy a való életben szimpatikusabbak, megnyerőbbek, mint az önéletrajzhoz csatolt fényképen. Vagy több energiát kellene egy jobb fotó elkészítésére szánni, vagy inkább ne csatoljanak fényképet - mondta a szakértő.

2. Sematikus, letisztult design a nyerő!

Mint ahogy a holnapok esetében is divattá vált a szép, sematikus, letisztult design, az önéletrajzok esetében is megfigyelhető hasonló trend - bár csak egy szűk rétegnél. Elsősorban marketinges és grafikus állásoknál ajánlott, de más, kreatívabb szakemberek is kísérletezhetnek vele. Fontos, hogy az önéletrajz szöveges struktúrája ne változzon, csak a csomagolás kövesse az online világban is teret nyerő látványvilágot - fejtette ki Baráth András.

3. A videó-önéletrajznak leáldozott!

Az elmúlt években főleg a médiában kapott jelentősebb figyelmet a videó-önéletrajz, amitől egyesek egy új korszak megjelenését várták. Nos, mint az várható volt, ez nem teljesült, mert a kiválasztást végző szakemberek továbbra is az írott önéletrajzra és motivációs levélre támaszkodnak a kiválasztás első lépéseként - hangsúlyozta Baráth András. Idén már említés szinten is jóval kevesebb figyelmet kapott a videó-önéletrajz, így az álláskeresők teljesen nyugodtan mellőzhetik ennek használatát a jövőben.

4. A közösségi oldalak szerepe egyre nő!

A szakértő szerint egyre erőteljesebb az üzleti közösségi oldalak szerepe a kiválasztásban. Nagyon sok toborzási szakember a LinkedInen keres jelölteket első körben, itt veszik fel velük a kapcsolatot, tehát egy jól szerkesztett, kellően részletes és kulcsszavazott profil nagyban megnöveli az elhelyezkedési esélyeket.

A másik kiemelkedő szerepe a LinkedIn adatlapnak a már benyújtott pályázat esetén a jelölt hátterének leellenőrzésében van. Ebben az esetben az a fontos természetesen, hogy a LinkedIn adatlap legyen összhangban a benyújtott pályázatban szereplő információkkal. 

Nagyban növeli a pályázó szakmai hitelét, ha ajánlásai vannak a LinkedInen (recommendations és endorsements.) A LinkedIn adatlap azonban nem helyettesíti a hagyományos szakmai önéletrajzot, inkább csak kiegészíti és támogatja azt - véli Baráth András.

Végezetül vegyük sorra a tipikus hibákat, amelyeket 2015-ben elkövettünk, és amelyekre az új esztendőben is figyelnünk kell:

- A pályázó az önéletrajzot nem szabja rá a meghirdetett állásra, érződik, hogy a pályázó egy sablon anyagok küldözget az álláshirdetésekre.

- Nem emeli ki az eredményeket, pusztán múltbeli feladatokat és felelősségeket mutat be a pályázó az önéletrajzban. 

- Gyakran előfordul, hogy az egyébként erős pályázók olyan pályázatot nyújtanak be, amelyből nem köszön vissza, hogy ők mennyire jók, az csak az állásinterjún derül ki - már aki eljut odáig.

- A dokumentum rosszul szerkesztett, nehezen áttekinthető.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás : PROFESSION