2020. május 4-től fokozatosan újraindult országszerte az egészségügyi ellátás, azonban jelenleg még csak telefonon előre egyeztetett időpontban vehető igénybe.
A SINOSZ honlapján tájékoztatja az érintetteket, hogy a Kontakt Alapítvány díjmentes videóalapú jelnyelvi tolmács- és szöveges operátori szolgáltatása révén segítséget nyújt az egészségügyi szolgáltatás igénybevételéhez siket és nagyothalló személyek számára.
Mivel a járvány még nem ért véget, csak fokozatosan és telefonos előjegyzés útján indulhatnak újra a háziorvosi és házi gyermekorvosi, ill. védőnői és a fogászati ellátások, valamint a szakrendelések. Ismét elérhetővé válnak egyes transzplantációs beavatkozások és az egynapos sebészet, valamint a nem központilag finanszírozott magánellátások is.
A rendelőkben óránként maximum 4 beteget lehet ellátni, és minden beteg vizsgálata után fertőtleníteni kell a helyiséget.
Az egészségügyi ellátás előtt megmérik a betegek testhőmérsékletét és kérdéseket is feltesznek nekik. Ha valakinél ezek alapján felmerül a koronavírus-fertőzés gyanúja, akkor tesztet végeznek (mintát vesznek a garat és az orr nyálkahártyájából). A koronavírus szempontjából kockázatosabb beavatkozásoknál minden esetben szükséges a tesztelés. Ha valaki állami egészségügyi ellátást vesz igénybe, és emiatt kell a tesztet elvégezni, akkor a tesztelés ingyenes a páciens számára.
A személyes találkozást nem igénylő orvosi ellátást továbbra is csak telefonon vagy elektronikusan lehet igénybe venni! Például ilyen a gyógyszerfelíratás és az igazolások, szakorvosi javaslatok, egyéb dokumentumok kérése.
Bővebb információ a szolgáltatás igénybevételéről: Sinosz - segítség az egészségügyi ellátások eléréséhez
Forrás: SINOSZ