Hogyan toborozták Mary Poppinst?Hír | 2015.09.01.

A Banks család hat bébiszittert kipróbált, de közülük senki nem volt képes megbirkózni az önfejű gyerekekkel. Végül sikerült megtalálni a megfelelő nevelőt Mary Poppins személyében. Cikkünkben végigvesszük, milyen tanulságokat lehet levonni abból a meglehetősen szokatlan felvételi eljárásból, melyet a Banks gyerekek édesapja folytatott le. Két HR szakembert kérdeztünk arról, hogy melyek azok a tényezők, amelyek szükségesek a sikeres toborzáshoz.

A jó munkaerő pénzbe kerül

Arra a kérdésre, hogy mi szükséges ahhoz, hogy sikeres legyen a toborzás, Dobár Attila, a Job Személyzeti Tanácsadó Kft. ügyvezetője azt válaszolta, hogy tisztában kell lenni azzal, hogy mi, munkáltatóként miben vagyunk mások,/jobbak a versenytársainknál. Ehhez tudnunk kell, hogy mit gondol rólunk az álláskereső célcsoportunk, és mit gondolnak rólunk a munkavállalóink. Hogy a jelentkező szemével (is) lássuk azokat az értékeket, amik vonzóak, és a jelentkező nyelvén szólva tudjuk kommunikálni azokat – ehhez kreatívan (csak ránk jellemző módon) kell tudnunk megfogalmazni a munkáltatói márkaígéretünket (Employee Value Proposition, EVP), hogy mit ígérhetünk és nyújthatunk a leendő munkatársainknak. Hogy tudjuk, milyen ütemezésben, milyen kommunikációs csatornákon érjük el a toborzási céljainkat.

A toborzáshoz szükséges egy cég, egy nyitott pozíció, valamiféle kommunikációs eljárás, kiválasztási módszertan és jelentkezők az adott területről, továbbá megfelelő büdzsé az eljárás lefolytatásához a közreműködők kifizetéséhez, és néhány évre való fizetés a leendő munkatársnak – tette hozzá Csudutov Csudinka, a Mimox Kft. ügyvezetője. Ezen kívül kell még megfelelő munkaerőpiac, ahol vannak jelentkezők, jó felületek, ahol meg lehet őket találni vagy lehet nekik üzenetet küldeni, és persze jószerencse. De leginkább pénz, pénz, pénz. Meg idő. Ami meg pénz.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: HR PORTÁL