Hiperaktivitás és tanulási fogyatékosságHír | 2016.05.03.

A hiperaktív gyerekek nehezen illeszkednek be az iskolai közösségbe, zavarják az órákat, tanítási időben többször elhagyják a helyüket és sétálnak az osztályteremben, aminek sem a pedagógusok, sem az osztálytársak nem örülnek.

A figyelemhiányos gyerekek figyelme csak rövid ideig köthető le, könnyen elterelődik a feladatról. Ha egy felnőtt csak velük foglalkozik, akkor huzamosabb ideig is képesek összpontosítani, de összességében elmondható, hogy a koncentrációs képességük mindig gyengébb a kortársaikénál.

Ez a hiányosság rányomja a bélyegét a tanulási képességükre és az iskolai előmenetelükre is. Az ADHD-s gyerekek idővel megtanulják, hogy végig kell ülniük a tanórákat, de az önfegyelem ilyen jellegű elsajátítása nem változtat azon, hogy nem tudnak tartósan figyelni és koncentrálni a tananyagra. A hiperaktív gyerekek számára a betegségükből adódóan a legnagyobb gondot az jelenti, hogy nem tudnak időre elkészülni a feladatokkal. Ennek lehet az az oka, hogy későn kezdenek neki azok megoldásának, vagy munka közben elterelődik a figyelmük és ezért nem tudják befejezni a feladatokat a megadott idő alatt. Általában az érintett gyerekek kézírása csúnya, a feladatlapok maszatosak, gyűröttek, így a tanárok tévesen vagy lustának, vagy trehánynak minősítik őket. Azonban nem ez az egyetlen terület, ahol félreismerik a hiperaktivitással küzdőket. Gyakori tévhit, hogy az ADHD-tól szenvedőknek az intellektusuk is alacsony. Az intelligencia szint és a hiperaktivitás között azonban nincs összefüggés. Hivatalos intelligenciateszttel végzett mérések bizonyítják, hogy magas IQ ellenére is lehet egy gyermeknek figyelemzavara, illetve hogy a gyenge koncentrálási képesség nem nyomja rá a bélyegét az értelmi képességekre.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: WEBORVOS