Hallássérültek ügyintézését könnyíti meg a BKKHír | 2016.05.04.

A BKK Ferenciek terén lévő ügyfélközpontjában májustól videós jelnyelvi tolmács is segíti a hallássérültek ügyintézését.

A szolgáltatást egy tablet segítségével vezetik be májustól a BKK Ferenciek terén lévő ügyfélközpontjában. A BKK munkatársa a tabletre telepített, videotelefonálást lehetővé tevő alkalmazás segítségével felhívja a videotolmács-szolgálatot, a Hallatlan Alapítvány tolmácsa pedig a jelbeszéddel kommunikáló ügyfélnek jelnyelven, a BKK munkatársának pedig szóban fordít, így  így a jelbeszéddel kommunikálóknak nem kell tolmácsot magukkal vinniük.

Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal és a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége adatai szerint körülbelül 20 ezer siket és 130 ezer súlyos mértékben nagyothalló ember él.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: HVG