Hajójáratokkal vonja be a tömegközlekedésbe a Dunát a BKVHír | 2011.12.20.

Menetrendszerinti hajójáratokkal vonja be a tömegközlekedésbe a Dunát a BKV 2012 júniusától. Mozgássérült, és más fogyatékossággal élő utasokra is számítanak, de a teljes körű akadálymentesítés még várat magára. Az uniós pályázati forrásból megvalósuló kikötőfejlesztés a Duna lehetőségeinek kihasználatlanságát csökkentené.

2012. június 1-től a Duna ismét bekapcsolódik a tömegközlekedésbe, hangzott el a BKV sajtótájékoztatóján. A 70-es években egymillió utas használta a hajókat közösségi közlekedés céljából, ami napjainkra nagymértékben visszaesett. A cél, az utazóközönség vízre csábításával, a főváros útjainak forgalmi dugóktól való tehermentesítése.

A 493 millió forintos kikötőfejlesztés keretében, melynek 90 százaléka uniós forrásból valósul meg, nyolc megállóhely érintésével egy környezetkímélő tömegközlekedési útvonal létesül. Három új hajóállomást építenek (Újpest, Árpád híd, Millenniumi városközpont), és öt már meglévő kikötőt (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) korszerűsítenek. A csúcsidőben 20 percenként közlekedő hajók a két végállomás között hegymenetben (Újpest irányába) a tervek szerint egy óra, míg völgymenetben (a Millenniumi városközpont felé) háromnegyed óra alatt tennék meg az utat. A járműveken büfé üzemel majd, lesz wifi, és kerékpárokkal is utazhatunk. 

„A Duna szélsőséges vízállásában a kikötőknek az elérhetősége nem minden esetben biztosított, hiszen ezeknek a bejáróhidaknak a dőlésszöge és emelkedése olyan, hogy önerőből egy mozgáskorlátozott ember vagy babakocsit toló kismama nem tud felhaladni a járatra. Őket a személyzet segíti majd a hajóra való feljutásban. A járműn belül pedig már nem találhatóak olyan magas szegélyek vagy küszöbök, amelyek akadályt jelentenek" - mondta el a Közelképnek Nemecz Gábor, a BKV Zrt. beruházási igazgatója. „Mivel a hajókra most nem volt lehetőségünk pályázni, ezért akadálymentesítésük nem megoldott. Ezt a jövőben szeretnénk megvalósítani, új járművek bevonásával. A hajópark megújításához viszont még meg kell találni a finanszírozási lehetőségeket."

Azokban a kikötőkben, ahol jelenleg partfalak vagy lépcsők találhatóak, elérhető környezetben építik ki, vagy újítják fel a rámpákat. „Egy helyszínen olyan személyemelő szerkezet került telepítésre, amely a 2-es villamos megállója és a kikötő közötti áthaladást teszi lehetővé" - tette hozzá Nemecz.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: KÖZELKÉP HÍRÜGYNÖKSÉG