Felismerték a fogyatékossággal élő fiatalokban rejlő tehetségetHír | 2011.08.15.

A Fehér Bot Alapítvány észak-alföldi tehetséggondozó programja új területen mutatott fel példaértékű eredményeket: fogyatékossággal élő, jó képességű fiatalok előrejutását segítették nyelvoktatással, zenei képzéssel, érettségire való felkészítéssel és drámapedagógiával. A mintegy 50 tehetséges diák közül volt, aki a különórák után középfokú nyelvvizsgát tett, míg másonak verseskötete jelent meg, a zenei képzésben résztvevők közül pedig többen immár rendszeresen fellépnek.

Hellen Kellerről elnevezett program megvalósításához az Alapítvány közel 10 millió forintot nyert a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő pályázatán és 50 fogyatékossággal élő fiatalt karolt fel: Szolnokról 15, Debrecenből 18 és Nyíregyházáról 17 főt. Egyedülálló módszerükkel a fiatalokban lévő potenciál kibontását célozták meg, így tanulmányi eredmény és érdeklődési kör alapján került sor kiválasztásukra. A sokoldalú képzés szerves része volt a drámapedagógia, a zene, az érettségire való felkészítés és a nyelvoktatás. A résztvevők 36%-a a nyelvi, 16%-a a zenei képzést, míg a drámapedagógiát 10%-uk választotta.

„Az oktatási intézmények a szaktárgyak és a művészeti területek iránti fokozott érdeklődés vagy eredmények alapján irányították hozzánk a fiatalokat, akikkel a pszichológusaink képességfelmérő vizsgálatot végeztek. Ezek értékelése alapján döntöttünk a programba kerülők személyéről" – mondta el a Közelképnek Tárkányi Edit, az alapítvány munkatársa.

A bevont személyekkel egyéni fejlesztési terv alapján foglalkoztak, tehát a támogatás nem pénzben nyilvánult meg, sokkal inkább koncentráltak a résztvevők képességeinek kibontakoztatására szaktanárok, sportegyesületek és segédeszközök segítségével. „Szeretnénk, hogy a tehetséggondozás révén nagyobb számban tanulhassanak tovább, és választott foglalkozásukban egyenlő esélyekkel indulhassanak egészséges társaikkal a munkaerőpiacon" – nyilatkozta Tárkányi Edit.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: KÖZELKÉP HÍRÜGYNÖKSÉG