Éreztük már a hátrányát annak, hogy nem tudunk mindig mindent megfelelően kommunikálni? Vagy sajnálkoztunk már azon, hogy míg mások kevesebb munkával jobban érvényesülnek a főnök előtt, mi hiába teszünk meg minden tőlünk telhetőt, észre sem veszik? Ha értek már bennünket hasonló benyomások, minden bizonnyal nem vagyunk maximálisan motiváltak a munkahelyünkön. Ám mindezen tudunk változtatni, és kizárólag rajtunk múlik. A cikkben ehhez nyújtanak segítséget az olvasóknak.
Létezik 14 dolog, amelyek jelentős szerepet játszanak abban, hogyan alakulnak munkahelyi kapcsolataink. Nézzük, melyek ezek és figyeljünk oda rájuk!
1.) Empátia: mások érzéseinek, szükségleteinek és meggyőződéseinek ismerete
2.) Mások megértése: ez a képesség teszi lehetővé, hogy megértsük mások érzelmeit és nézőpontját, és aktív érdeklődést tanúsítsunk az ő meggyőződéseik iránt. Szorosan összefügg az előzővel.
3.) Mások fejlesztése: elősegíti mások fejlődési szükségleteinek megértését és támogatást is nyújthatunk nekik ezáltal.
4.) Ügyfélközpontúság: nemcsak a külső ügyfelekre vonatkozik mindez, hanem a belsőkre is, azaz a kollégáinkra és partnereinkre.
5.) A sokszínűség értékelése: vagyis elfogadjuk és terepet biztosítunk a kollégáink különbözőségének.
6.) Diplomáciai érzék: észleljük és optimálisan alkalmazkodunk a csapat érzelmi feszültségéhez és erőviszonyaihoz.
7.) Társas készségek: azok, amelyekkel másokból az általunk kívánt reakciót képesek vagyunk kiváltani.
8.) Befolyásolás: hatékony módszereket tudunk alkalmazni a kollégák meggyőzése érdekében.
9.) Kommunikáció: egyfajta arany középút követése és alkalmazása, pártatlan érdeklődés és társalgás a többiek véleménye iránt, és hatékony meggyőző képesség.
10.) Konfliktuskezelés: ezáltal képesek vagyunk úgy tárgyalni, hogy feloldjuk az ellentéteket, és optimális esetben mindenki számára egy elfogadható megoldásnál kötünk ki.
FORRÁS: PROFESSION.HU