A fogyatékkal élő ügyfelek tényleges esélyegyenlősége csak többletszolgáltatásokkal biztosítható – állapítja meg a pénzügyi szervezetek számára kiadott legújabb ajánlásában a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).
A PSZÁF pénteki közleménye szerint a felügyelet felmérést végzett a fogyatékkal élő ügyfelek pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos problémáinak megismerése és hatékonyabb kezelése érdekében. Ennek során a hatóság mintegy 100 pénzügyi szervezet honlapját tanulmányozta, fogyatékos személyek érdekvédelmi szervezeteivel egyeztetett, illetve kérdőíves felméréssel tekintette át 74 szolgáltatónak a témával kapcsolatos intézkedéseit, alkalmazott gyakorlatát.
A kiadott ajánlás szerint például azt javasolja a PSZÁF, hogy látássérült ügyfeleknél célszerű a szerződés felolvasása, hallássérülteknél írásbeli tájékoztatás, vagy annak elfogadása, hogy az ügyfél jelnyelvi tolmácsának segítségével köt szerződést. Az ajánlás felhívja arra is a pénzügyi szervezeteket, hogy biztosítsák a látássérült ügyfelek számára a fiókokban a vakvezető kutyával történő közlekedést.
A felügyelet javasolja, hogy a szolgáltatók hívják fel a figyelmet a személyes jelenlétet nem igénylő ügyintézési lehetőségekre, illetve arra, hogy mely fiókjaik, készpénzkiadó automatáik érhetők el akadályok nélkül.
Forrás: SZEGEDMA