A munkaügyi kirendeltségeken már a neten küldött levélben is be lehet jelenteni, ha valaki álláskeresőként nyilvántartásba szeretné vetetni magát, vagy álláskeresési ellátást igényelne. Így akár vasárnap is benyújthatjuk az igényünket.
2013. január 1-jétől van lehetőség arra, hogy elektronikus levélben tartsuk a kapcsolatot a munkaügyi kirendeltségekkel. Persze ehhez az kell, hogy legyen e-mail címe annak, aki a kapcsolattartásnak ezt a módját választja, és egy számítógép a közelében, ahol meg tudja nézni, üzent-e neki a kirendeltség.
Egyszer mindenképpen be kell menni
Az illetékes kirendeltség e-mail címére kell küldeni az e-mailt, ahonnan „lehetőség szerint” a beérkezést követő munkanapon válaszolnak.
Ha valaki azért jelentkezik be, hogy álláskeresőként nyilvántartásba vetesse magát vagy álláskeresési ellátást igényeljen, arra számítson, hogy az e-mailes bejelentkezés után mindenképpen be kell mennie személyesen is a kirendeltségre – írta megkeresésünkre a Nemzeti Munkaügyi Hivatal (NMH). Mégpedig azért, mert a kirendeltségi szakemberek csak így tudnak személyre szabott segítséget nyújtani az álláskeresőknek – tették hozzá.
A továbbiakban elég lehet az e-mail
Aki a nyilvántartásba vétel után vállalja, hogy elektronikus levélben tartja a kapcsolatot, annak a későbbiekben a kirendeltség által megadott időpontokban kell e-mailen bejelentkeznie. Ami jelentős könnyebbség lehet.
Bemenni csak akkor kell, ha ezt külön előírják (ezt vagy a személyes megjelenéskor, vagy emailben tudatják).
Forrás: FN24