Dobbantó – 394 megmentett diák!Hír | 2011.10.25.

Lezárult a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány Dobbantó projektjének második éve. A sikeres működés eredménye: összesen 394 fiatal kapott lehetőséget arra, hogy a valószínűsíthető társadalmi és gazdasági lecsúszás jövőképe helyett sikeres, előremutató életet éljen.

Köztudott, hogy a jelenlegi közoktatási struktúra nagyon sok tekintetben épít a tanuló otthoni környezetére, családjára, kultúrájára. Hazánkban azonban már régóta folyamatosan csökken a családok ereje, egyre több családban merülnek fel olyan mélységű problémák, melyek a gyermek tanulását és ezzel együtt jövőjét is hátrányosan befolyásolják. A problémás gyerekek így elvesznek a társadalom számára! 

A 15 iskolában elindult Dobbantó program már a kezdetektől hangsúlyt helyezett az innovatív szemléletű pedagógusok bevonására – a felvállalt folyamatos fejlődést már az első évben közel száz önreflexió, beszámoló és tanulmány segítette. A pedagógus teamek az új tananyagok mellett változást segítő mentorálást, a vezetők pedig – az oktatás világában még eléggé szokatlan módon – coachingot, azaz vezetésfejlesztési támogatást kaptak a fejlesztési eredmények kipróbálásához, gyakorlatba való átültetéséhez.

A tanulók számára kifejlesztett tananyagok magas színvonalon és modern szemléletmóddal, a Nemzeti Alaptanterv műveltségterületeivel összhangban készültek el. A program 3 fő eleme a kompetencia alapú fejlesztés, az életpálya építés alapjainak lerakása és az egyéni ütemtervű, személyre szabott pedagógiai gyakorlat alkalmazása.

A program talán legfontosabb üzenete, hogy „tudatosan, felelősen a saját sorsomért” szemléletre tanítja a fiatalokat. A munka világára való felkészítés az iskolai folyamatokkal párhuzamosan történik és figyelembe veszi az egyén speciális körülményeit (társadalmi helyzete, neme, etnikuma stb.) csakúgy, mint kompetenciáit és mentális állapotát (önbizalom, saját magába és a cél elérésbe vetett hit). Ezzel a holisztikus megközelítéssel merőben innovatív és ritka kezdeményezésnek számít.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: FSZK