Akadálymentesítik az ügyfélszolgálatokat és metrókatHír | 2014.10.12.

Folytatja a kormány a nagy forgalmú ügyfélszolgálatok akadálymentesítését – tudta meg a Magyar Nemzet. A kormányablakok után a rehabilitációs szakigazgatási szervek, a munkaügyi központok, a nyugdíjbiztosítók korszerűsödnek, hogy a fogyatékkal élők is könnyedén intézhessék ügyeiket. Zajlik a metróvonalak akadálymentesítése is, megújul a hangos tájékoztatás.

Uniós forrásból zajlik az az 5,233 milliárd forint keretösszegű program, amelynek legfontosabb célkitűzése, hogy egyenlő esélyű hozzáférést biztosítson a közszolgáltatásokhoz a fogyatékkal élőknek is. A lap érdeklődésére az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkársága közölte: a feladat a komplex akadálymentesség megvalósítása, amely a fizikai elemeken túl az infokommunikációs akadálymentességet is magába foglalja. A fizikai akadálymentességhez tartozik például a rámpák, liftek beépítése, a megfelelő szélességű és küszöb nélküli ajtók vagy az alacsony, térdszabad ügyfélpultok alkalmazása, míg a szellemi akadálymentesség biztosítását segíti elő a tapintható vagy hangos térkép, a könnyen érthető piktogramok alkalmazása, vagy a hallókészüléket használó ügyfelek számára az indukciós hurok működtetése.

A programban azon ügyfélszolgálati pontok élveznek elsőbbséget, ahol nagy ügyfélforgalmat bonyolítanak, illetve ahol az ügyintézés személyes megjelenést igényel. Ezenfelül kiemelt fontosságú az olyan intézmények akadálymentesítése is, ahol az ügyfelek jelentős része fogyatékkal élő, például a rehabilitációs szakigazgatási szervek. Első körben a kormányablakok akadálymentesítésére vonatkozó pályázatok benyújtására nyílt lehetőség, majd a rehabilitációs, az egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervek, a munkaügyi központok, a nyugdíj-biztosítási igazgatóságok, a szociális és gyámhivatalok, a járási hivatalok pályázhattak tavaly év végéig. A munkálatok már zajlanak.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: ORIENTPRESS