A hallássérültek helyzete a felsőoktatásbanHír | 2012.05.20.

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (ELTE BGGYK) Hallássérültek Pedagógiája Tanszék által szervezett „Fülszöveg” beszélgetéssorozat első alkalmát 2012. május 10-én rendezték meg. A program a hallássérült hallgatók helyzetét mutatta be a felsőoktatásban.

Szakértők, egyetemi koordinátorok és érintett hallgatók is megosztották véleményüket az előadásokon, illetve az azt követő kerekasztal-beszélgetésen. Károly Krisztina, az ELTE BGGYK fogyatékosügyi koordinátora ismertette a felsőoktatásban tanuló fogyatékkal élő hallgatók támogatásának rendszerét kialakító rendelet hallássérültekre vonatkozó pontjait. A rendelet szerint, amelynek elkészítése még folyamatban van, a hallássérült hallgatók például részleges vagy teljes felmentést kaphatnak egyes gyakorlatok alól, illetve más formában teljesíthetik azokat.

 

A könnyítések csak abban az esetben lépnek majd életbe, ha a hallgatót hallássérült állapota akadályozza a feltételek teljesítésében. A koordinátor megjegyezte, kreativitást igényel majd az oktatóktól az adaptálás, ha nem a követelmények alóli felmentés, hanem azok átalakítása mellett döntenek. A készülő rendelet szerint a hallássérült hallgatóknak szóbeli vizsga esetén is lehetőséget kell adni az írásbeli megnyilatkozásra, amennyiben ezt kérik. Ha azonban szóban vizsgáznának, akkor jelnyelvi vagy orális tolmácsot kell biztosítani számukra.

 

Tovább a teljes cikkre

 

Forrás: ELTE