A gyerekek, akik lefestik a zenétHír | 2016.06.09.

A nyolc éves Miklós felszabadultan szalad és ugrál a zenére. Bemutatót tart, utána pedig el is meséli, hogy ő egy ruhaszárító kötélről leszakadt póló volt az elmúlt percekben, akit a mosógép üldözött árkon-bokron keresztül. A kisfiúnak tavaly első osztályosként rengeteg konfliktusa volt az iskolában, a szakemberek ADHD-t, azaz figyelemhiányos hiperaktivitást állapítottak meg nála. Édesapja szerint a zeneterápiás csoport, és az, hogy itt teljesítménykényszer nélkül, önmaga kedvéért alkothat, rengeteget segít a feszültségek levezetésében.

Közös, énekes bemutatkozással és mozgásos feladatokkal kezdődik a foglalkozás a Gézengúz Alapítvány Budafoki Intézetében, majd Sapszon Borbála, Kokas zenepedagógus, a csoport vezetője egy Beethoven-szonátát tesz a lejátszóba. Az óvodás és kisiskolás gyerekek között van, aki magatartászavarral érkezett a csoportba, van, aki túlzottan szorong a közösségben, van, aki a többieknél nehezebben tud koncentrálni,most a szőnyegen mégis behunyt szemmel, teljes csöndben hallgatják a dallamot,utána pedig elképzelik, mit jelent ez számukra, és mozogni kezdenek. Ki-ki a saját elképzelése szerint, süniként szimatol, katicaként száll virágról virágra, vagy képzeletbeli ajándékkal kedveskedik a másiknak – még mindig szavak nélkül.

"Ez egy zenei alapú személyiségfejlesztő foglalkozás, amely nem csak a zenehallgatáson, éneklésen keresztül foglalkozik a gyerekekkel, de a mozgás és az alkotás is nagyon fontos része. A mai gyerekeket rengeteg inger éri nap mint nap, ez a sokszínűség az órákon is megvan. A kreativitást, önkifejezést segíti a zenemű elképzelése, mozgásos átélése és vizuális ábrázolása is. Most például vászonra festik a gyerekek a zenét." – meséli a foglalkozást vezető Sapszon Borbála zenepedagógus, aki szintén a Liszt Ferenc Zeneművészeti Akadémián szerezte meg zenetanári, karmesteri diplomáját, azóta pedig a Kokas módszer elkötelezett híve.

Tovább a teljes cikkre

Forrás: ORIGO