A CSR és a for-profit nem egymást kizáró tényezőkHír | 2016.10.06.

A médiának nagy szerepe van abban, hogy sok vállalati kezdeményezést szkeptikusan fogadnak az emberek, hiszen így is tálalják azokat. Soós Andrea, az OFA Nonprofit Kft. koordinációs igazgatója szerint ez nem tesz jót a felelős foglalkoztatás ügyének. Pedig ha a társadalmi haszonra összpontosítanának a sajtóban, talán más cégek is elgondolkodnának, hogy miért érdemes felelős munkáltatónak lenni. Sokszor azzal vádolják a cégeket, hogy CSR-tevékenységük csupán reklámfogás - a szakember szerint a for-profit tevékenység és a CSR nem egymást kizáró tényezők, ezért ha valós társadalmi feladatokat lát el a cég, akkor ebből mindenkinek - így a cégnek is - haszna származik.

Ön szerint miért fontos, hogy a médiában a 'felelős foglalkoztató' témája minél gyakrabban megjelenjen?

A felelős foglalkoztatás fontossága talán sosem volt még ennyire időszerű. A munkaadóknak alkalmazkodniuk kell a piac igényeihez, hogy hosszú távon versenyképesek legyenek. Ösztönözni kell a vezetőket, hogy az embert a legfontosabb erőforrásukként kezeljék. A hazai munkahelyek vonzóvá tétele elengedhetetlen a fluktuáció csökkentésében és a munkaerő-piaci folyamatok kiegyensúlyozásában, ami biztosíthatja a gazdasági és társadalmi fenntarthatóságot. 

Hogyan, milyen módon tudja egy vállalat magáról hitelesen azt kommunikálni, hogy ő felelős foglalkoztató? Önnek (akár olvasóként, akár szakemberként) mitől tud hiteles lenni egy, a cég tevékenységéről szóló beszámoló?

Fontos, hogy tartalom legyen a felelős tevékenység mögött. Megfigyelhető egyfajta bizalmatlanság a vállalatokkal és azok vezetőivel szemben. Számos vállalati kezdeményezést a szkeptikusság hálózza be. Ebben nagy szerepe és felelőssége van a médiának is. Úgy gondolom, hogy minden beszámolóhoz pozitívan kell állni és az elért társadalmi haszonra kell összpontosítani. Minden felelős vezetői döntés és cselekedet mögött egy célnak kell állnia, tudatos stratégiának, amit a vállalat kitűzött magának és ennek érdekében mindent meg is tesz. 

Amennyiben ez megvalósul, maga a vállalat és a kommunikáció is hiteles lesz. Egy felelős brand leghitelesebb reklámozója pedig maga a munkavállaló. 

TOVÁBB A TELJES CIKKRE

FORRÁS: HRPORTAL.HU