„A befogadó társadalom alapja a diszkrimináció-mentességgel párosuló pozitív cselekvés”Hír | 2013.12.11.

Munkába menet és munkából hazafelé, főleg Budapesten, ha szétnézünk, különös jeleket fedezhetünk fel. A megállók környékén barázdált beton és járólap, lift a metró környékén, berregő gyalogosátkelő lámpák. Hogy ezek miért vannak? A fogyatékossággal élők segítésére. Ha teljesen gyógyítani nem is, de segíteni mindenképpen kell őket, hiszen nem az ő hibájuk, hogy valamelyik érzékszervük nem megfelelően működik. De fontos, hogy ne csak a munka előtt és után, hanem a munkahelyen is figyeljünk fogyatékos társainkra.

Magyarországon még nem elég elterjedt szokás, hogy a munkahelyeket úgy alakítsák ki, hogy megfelelőek legyenek a fogyatékossággal élőknek, hogy ők is akadálymentesen tudjanak közlekedni, hogy a munkatársak és felsővezetők felkészülten (be)fogadják őket. A negatív hozzáállás azonban nem megfelelő, hiszen nem alakulhat át minden munkahely egyik napról a másikra. Fel kell figyelnünk azokra a munkáltatókra, akiknek igenis célja, hogy akadálymentes környezetet alakítsanak ki, továbbá, hogy fogyatékos társainkat is foglalkoztassák.

Felkeresték a Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézetet, hiszen az ő helyzetük különleges: bár csak idén nyerték el a Fogyatékos-barát Munkahely elismerést, a vállalat alapvetése a fogyatékosok foglalkoztatása, és a cégek segítése, hogy mindez máshol is működhessen.

JL: Meséljen a Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézetről! Mikor alapult a cég, milyen ötlet vezérelte és hogyan sikerült ekkorára nőni?


Szabó Zoltán József, FKI ügyvezető: A Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézet 2009. december 3-án, tudatosan a Fogyatékos Emberek Nemzetközi Világnapján jött létre társadalmi célú üzleti vállalkozásként, két fogyatékos (látás- és mozgássérült) szakember munkájának eredményeként. Kommunikációs és audiovizuális akadálymentesítéssel, esélyegyenlőséggel foglalkozunk. Meggyőződésünk, hogy nélkülözhetetlen támogatást nyújthatunk a fogyatékos emberek és a velük foglalkozó szervezetek kommunikációjának fejlesztésében, valamint cégek, önkormányzatok és egyéb (civil) szervezetek esélyegyenlőségi törekvéseinek segítésében. Célunk a fogyatékos emberek és szervezeteik kommunikációjának fejlesztése, valamint vállalkozások és intézmények esélyegyenlőségi törekvéseinek segítése.

Tevékenységünk szolgáltatási (weblapok, ügyfélhívó rendszerek, dokumentumok akadálymentesítése, munkahelyi esélyegyenlőségi terv készítése, akadálymentesítési szakvélemény kiállítása, kommunikációs érzékenyítő tréningek tartása ügyfélszolgálati munkatársaknak stb.) és értékesítési feladatokból tevődik össze (Értéksziget Webáruház az idős és fogyatékos emberek kommunikációjáért), melyeket a kommunikáció, akadálymentesítés és esélyegyenlőség határoz meg.

Tovább az eredeti cikkre

Forrás: JOBLINE