Magunkról

A REHABJOB.HU azzal a küldetéssel jött létre, hogy segítséget és iránymutatást nyújtson megváltozott munkaképességű munkavállalók és fogyatékossággal élők toborzásában, információhoz jutásában. Emellett lehetőséget biztosítson a piaci szereplők, segítő szervezetek bemutatására, továbbá folyamatos tájékoztatást gyűjtsön munkaerő-piaci integrációhoz kapcsolódó témában belföldről és külföldről.

A REHABJOB.HU a JOBGROUP tagja, a JOB Kft. rehabilitációs munkaerő-közvetítéssel foglalkozó üzletága.

A ma az egyik legismertebb és legmegbízhatóbb személyzeti tanácsadó cégként számon tartott JOB Kft. 1992 óta segíti a vállalatokat céljaik elérésében úgy, hogy a megfelelő munkatársak megtalálásának és kiválasztásának terhét leveszi vállukról.

Ahogy Magyarország a modern, demokratikus világ teljes értékű tagjává és szerves részévé válik, úgy a társadalomnak is tartania kell a lépést fejlettség terén. A társadalomnak minden rétege között ki kell alakulni a szolidaritásnak és az együttműködésnek. Felelősséget kell vállalnunk egymásért és önmagunkért egyaránt. Ahogy a gazdasági fejlődés az ország fejlődésének motorja és előfeltétele, pontosan ugyanúgy van jelentősége a vállalatok szociális felelősségvállalásának. Csakis úgy érhetünk el egy tökéletesen együttműködő társadalmat, ha a privátszféra vállalatai is ki veszik a részüket a közös felelősségvállalásból, sőt példát mutatnak!

A REHBJOB.HU vállalja a feladatot, hogy lehetővé tegye az Ön cégének társadalmi fejlődésben való aktív részvételét, a cég fejlődését és a befogadó környezet kialakítását. Az integráció szükséges, lássa cége gazdasági és társadalmi érdekeit, éljen az általunk kínált lehetőséggel! Legyen az Ön cége is gazdaságos és úttörő! A megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazásával és az esélyegyenlőség megteremtésének folyamatával az Ön cége egyszerre vállal társadalmi szociális felelősséget, spórol pénzt, jut új munkavállalókhoz és alakítja ki az érzékenységet nem csak a fogyatékkal élők, de minden védett tulajdonsággal rendelkező társadalmi csoport iránt.

A REHABJOB.HU a teljes folyamat idején együttműködik az Ön cégével és tanácsot ad, megkeresi az Ön cégének legmegfelelőbb, testreszabott megoldásokat, ha szükséges mediál és problémát old meg, akár létrehozza a szükséges pozíciókat, illetve a befogadó környezetet. Partnere leszünk abban, hogy Ön ne hozzájárulást fizessen, hanem ugyanazért a pénzért egy lelkes és különösen hűséges alkalmazottat kapjon, akivel együttműködését segítjük, súrlódásmentessé tesszük. Az Ön cégénél nincsen olyan feladat melynek átadása egy új alkalmazottnak segítené a folyamatot, gyorsabbá és hatékonyabbá tenné azt? Az Ön cégénél nincs olyan feladat, melyet emberi erőforrás hiányában kiszerveztek egy külsős céghez? Biztos, hogy profi szakértők segítségével nem tudna kialakítani vagy átalakítani olyan pozíciókat, amelyeket megváltozott munkaképességű munkavállalók tökéletesen végezhetnének el?

A REHABJOB.HU vállalja a feladatot, hogy lehetővé tegye az Ön cégének társadalmi fejlődésben való aktív részvételét, a cég fejlődését és a befogadó környezet kialakítását. Az integráció szükséges, lássa cége gazdasági és társadalmi érdekeit, éljen az általunk kínált lehetőséggel! Legyen az Ön cége is gazdaságos és úttörő!

Kutatásunk 2012: „5 kérdés, 5 válasz, 5 perc az integráció jegyében”

Előfeltétel:

Munkahely adaptációja: a tartósan akadályozott emberek munkavégzésének megkönnyítése (lehetővé tétele) érdekében a munkaeszközökön, a munkakörnyezeten, a jelzőrendszeren végrehajtott módosítások, átalakítások; a munka tartalmának, formájának, a munkafolyamatnak, a munkaidő hosszának stb. megváltoztatása. A megváltozott munkaképességű (fogyatékos) munkavállalók adottságaira a munkahelyek illetve a pozíciók kialakításánál figyelemmel kell lenni.

Az érzékenyítés:

Munkahelyek befogadóvá tétele: a munkáltatók és munkahelyi kollégák meggyőzése a hátrányos helyzetű (megváltozott munkaképességű) munkavállaló felvételi eljárásba történő beengedéséről, majd sikeres eredmény esetén egyenértékű munkájáról és beilleszkedési képességéről.

  • Az Európai Unió tagállamaiban többoldalú érzékenyítéssel próbálják a munkáltatókat befogadóbbá tenni e célcsoportok iránt, valamint
  • egyre több olyan szolgáltatást biztosítanak – a REHABJOB.HU is -  a munkáltatók számára, amelyek vonzóvá tehetik, de legalábbis megkönnyítik a hátrányos helyzetű munkavállaló foglalkoztatását.

Kerülendő:

Sztereotípia: felszínesen általánosító vélemény, negatív elképzelések és előítéletek együttese.

Az Integrációs Folyamat:

SIKERES INTEGRÁCIÓ ÉRDEKÉBEN SZOLGÁLTATÁSUNK MODULJAI MUNKÁLTATÓK SZÁMÁRA

1. Tanácsadás modul

- Befogadó környezet felmérése helyszíni bejárással, megfigyelés, adatgyűjtés;
- Fókuszcsoport és strukturált interjúk;
- Írásos helyzetelemzés, átvilágítási jelentés készítése;
- Munkakörök felmérése, javaslatok kidolgozása megváltozott munkaképességűek foglalkoztatására;
- Igény szerint telefonos, on-line vagy helyszíni tanácsadás;
- Fizikai/infokommunikációs akadálymentességre javaslattétel.

Tanácsadási szolgáltatásunkat követően megrendelőnk kézhez kap cége sajátosságaira szabott átvilágítási jelentést, mely összefoglalja felmérésünk eredményeit és iránymutatást nyújt a megváltozott munkaképességűeket érintő jogszabályi háttérrel kapcsolatban.

2. Képzés modul

Tréningjeink 1 ½, 4, 8, illetve 20 óra időtartamúak, tematikájukat minden esetben a megbízóink egyedi megrendeléséhez igazítjuk.

1,5 órás tréningünk ajánlott tematikája

  • Törvényi háttér röviden
  • Kik a megváltozott munkaképességűek (MMK)?
  • MMK csoportok bemutatása, jellemzőik
  • Miért éri meg a vállalatnak?
  • Mit jelent az akadálymentesítés?
  • Fogyatékossági etikett bemutatása
  • MMK munkatárs foglalkoztatásával kapcsolatos félelmek oldása (gyakorlat)
  • Találkozás az új MMK kollégával (természetesen mindkét felet előre felkészítjük a találkozásra)

Ezt a tréninget abban az esetben ajánljuk, ha konkrét MMK személyt kíván foglalkoztatni a munkáltató. Ebben az esetben a leendő MMK munkavállaló közvetlen munkatársai és vezetői számára javasoljuk a részvételt.

4 órás képzésünk ajánlott tematikája

  • Megváltozott munkaképesség és fogyatékosság definíciója, viszonya
  • A fogyatékosság típusai
  • Akadálymentesítés különböző fogyatékos célcsoportok esetén
  • Saját élményű gyakorlat valamely fogyatékosság megtapasztalására, a tapasztalatok feldolgozása
  • Empátia erősítése a megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek irányában
  • A megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek toborzásának, kiválasztásának, foglalkoztatásának specifikumai
  • Fogyatékos emberek foglalkoztatásával kapcsolatos belső kommunikáció

Elsősorban felsővezetőknek ajánljuk ezt az élményalapú érzékenyítő tréninget annak érdekében, hogy a cég vezetői felkészüljenek a fogyatékos/MMK munkavállalók fogadására, az ezzel kapcsolatos vállalaton belüli kommunikációjára, ill. minél több hasznos információhoz jussanak a fogyatékos/MMK személyek munkavégzésével kapcsolatban.

8 órás képzésünk ajánlott tematikája

  • Megváltozott munkaképesség és fogyatékosság definíciója, viszonya
  • A fogyatékosság típusai
  • Akadálymentesítés különböző fogyatékos célcsoportok esetén
  • Saját élményű gyakorlatok a különböző típusú fogyatékosságok megtapasztalására, a tapasztalatok feldolgozása
  • Empátia erősítése a megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek irányában
  • A megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek toborzásának, kiválasztásának, foglalkoztatásának specifikumai
  • A megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek munkavégzésének tapasztalatai
  • A megváltozott munkaképességű, fogyatékos emberek foglalkoztatásának társadalmi jelentősége
  • Megváltozott munkaképességű, fogyatékos személyek által betölthető munkakörök

Ezt az élmény alapú, interaktív tréninget első sorban HR szakemberek számára ajánljuk, akik a munkájuk során nagy valószínűséggel kapcsolatba kerülnek fogyatékos / MMK jelentkezőkkel, munkavállalókkal. Az ő számukra biztosít a tréning saját élményű gyakorlatokat, valamint lehetőséget arra, hogy minden, korábban fel nem tett kérdést feltegyenek a trénerek számára, ami ezzel a témával kapcsolatos.

3. Közvetítés modul

- Speciális szűrési feltételek alapján toborzás
- Személyes interjúk folyamán kompetenciák felmérése
- Beilleszkedést segítő készségfejlesztés
- Munkavállaló felkészítése az adott munkakörrel kapcsolatban
- Utánkövetés mentori szolgáltatás segítségével
- Mediálás

FOGYATÉKOSSÁG-BARÁT MUNKAHELY

A Salva Vita Alapítvány és partnerei - a Nemzeti Erőforrás Minisztérium, az Amcham és a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület - folyamatosan várják a munkáltatók jelentkezését a Fogyatékosság-barát munkahely elismerés megszerzésére és logó használatára. Az elismerést azok a szervezetek kaphatják meg, melyek vállalják, hogy folyamatosan fejlesztik a fogyatékos emberek toborzásával, foglalkoztatásával, megtartásával kapcsolatos gyakorlatukat.