A felelős foglalkoztató kifejezést tartalommal is meg kell tölteniBest practice | 2016.09.08.

A vállalatok több mint kétharmada égető munkaerőhiánnyal küzd. Milyen felelősségük van a vállalatoknak a fluktuáció, a kereslet-kínálat egymásra nem találásában, a negatív folyamatok kialakulásában és azok visszafordításában? Mit tehetünk azért, hogy egy munkavállaló itthon lássa biztosítottnak jövőjét és Magyarországon akarja befektetni meglévő tudását? Az Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. új kezdeményezése „Az Év Felelős Foglalkoztatója” díj túllép a kisvállalatok számára gyakran a saját üzleti felfogásukhoz nehezen illeszthető „jótékony kerítésfestés” szemléleten. Pálfalvi Márta, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. Vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója arról beszélt, hogy miért éri meg felelős foglalkoztatónak lenni.


Időszerű-e Ön szerint a felelős foglalkoztatásról beszélni?

A felelős foglalkoztatás kérdése mindig időszerű, azonban fontos, hogy meg is töltsük tartalommal ezt a kifejezést, ne maradjon meg a retorika szintjén. Én jobban szeretek gondoskodó vállalatról beszélni, mivel ez jobban kifejezi azt az érzelmi töltetet, ami nélkül nem lehet valódi elköteleződést elérni a kollégáknál. Ha egy cég törődik a dolgozóival, akkor ők is törődni fognak a vállalattal. 

Mit jelent önnek a felelős foglalkoztatás és mitől felelős egy foglalkoztató?

A felelős foglalkoztatás számomra azon magatartásformák és intézkedések összessége, amelyek olyan körülményeket teremtenek, hogy a munkavállalók kiegyensúlyozottan, egzisztenciális és egészségügyi biztonságuk tudatában, legjobb tudásukkal és tehetségük teljes kibontakoztatásával járulhassanak hozzá a vállalat sikeres működéséhez. Bár ez esetleg öncélúnak, vagy önzőnek hangozhat, de véleményem szerint nem vezet célra az, ha képmutató, hamis ideálokat hangoztatunk, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy minden profitorientált vállalat a részvényeseinek tartozik elszámolással az üzleti sikereket illetően. 

Mitől felelős Ön, mint foglalkoztató?

A legfontosabb, hogy meghallgassuk a kollégák véleményét arról, hogy számukra mit jelent a gondoskodás. Ezért is szervezünk a Heinekennél évente globális szinten kutatást arról, hogy milyen a munkahelyi klíma, és ebben a foglalkoztatás minden területére kiterjedően megkérdezzük, hogy hol tudunk javítani a munkakörülményeken, vagy akár a vállalat működésén. Az eredményekből képzett általános index fontos mutatószám a cég vezetésének megítélésében. Én személy szerint is nagyon hiszek abban, hogy fontos a kétirányú kommunikáció, hiszen lehet, hogy én nagy hangsúlyt fektetek egy intézkedésre, ami a kollégák számára nem olyan jelentőségű, míg más intézkedésekkel felelősebben tudunk tenni a dolgozókért. 

TOVÁBB A TELJES CIKKRE

FORRÁS: HRPORTAL.HU