Egészségügyi tanácsra szorul? Van olyan orvos, akitől éjjel-nappal kérdezhetHír | 2017.06.09.

Gondolt már arra lázas gyerek vagy a magas vérnyomástól szenvedő nagyszülő mellett virrasztva, milyen jól jönne a családban egy orvos, akitől bármikor segítséget lehet kérni? Jó hírünk van: létezik ilyen megoldás.

Szabad-e reggelizni vérvétel előtt, lehet-e altatásban végezni gyomor- vagy vastagbéltükrözést? Mit kell tenni, ha valakinek fáj a dereka vagy bedagadt a lába? Milyen gyógyszert érdemes adni egy lázas kisgyereknek? Minden nap tömegek próbálnak internetes fórumokon, kérdés-válasz oldalakon feleletet kapni ezekhez hasonló kérdésekre, pedig valójában orvosi tanácsra lenne szükségük − lehetőleg minél gyorsabban.

Csakhogy a társadalombiztosítás által támogatott szakrendelésekre sok esetben már hetekkel korábban be kell jelentkezni, a szakorvosok egy részéhez pedig csak hosszas, időnként hónapokig tartó várakozás után lehet bejutni, vagy már az időpontkérésre is napokat kell várni. Akkor is így van ez, ha csak néhány egyszerű kérdést szeretnénk feltenni az orvosnak, és akkor is, ha nagyobb kivizsgálásra van szükségünk.

Egy orvosi call center-szolgáltatás ilyenkor igazi jolly joker. A telefon mindig kéznél van, így az egészségügyi problémákkal küzdők azonnal választ kaphatnak kérdéseikre, ráadásul végzett orvosoktól. A telefonos segítség akkor is jól jön, ha éjjel vagy hétvégén betegednek meg, és saját háziorvosukat nem tudják elérni, vagy a tüneteik alapján nem tudják eldönteni, elmenjenek-e az ügyeletre, hívjanak-e mentőt.

A hívásokat az adategyeztetést követően egy szakképzett orvos fogadja, aki − mivel a telefonos tanácsadás nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot − nemcsak tanácsokkal látja el a betegeket, hanem a tünetek alapján arról is információt ad, melyik ügyeletre, szakrendelésre érdemes elmenni a problémával.  

Nem csak vészhelyzetben

A call centert nem csak akkor érdemes hívni, ha valakinek saját tünetei vagy betegsége miatt lenne szüksége orvosi tanácsra: az orvossal konzultálni lehet gyerekbetegségekről és más családtagok, például a nagyszülők egészségi állapotáról is, sőt akár leletek, orvosi szakkifejezések értelmezéséhez, életmódváltáshoz is lehet segítséget kérni.

A hívást fogadó ügyintéző és orvos kórházi, orvosi, gyermekorvosi és fogorvosi ügyeletekről, az ügyeletes gyógyszertárakról, egészségügyi intézmények elérhetőségéről is ad információt, de akkor is érdemes telefonálni, ha valaki arra kíváncsi, van-e forgalomban a gyógyszerével megegyező hatóanyag-tartalmú, de kedvezőbb árú készítmény.

Az Advance Medical Hungary Kft. orvosi call centerét a leggyakrabban például kisgyermekes szülők és fiatal felnőttek tárcsázzák, saját, gyermekük vagy szüleik egészségi állapotával kapcsolatban kérnek orvosi tanácsot, főként akut panaszok − például vérzés, láz, sérülés, köhögés − miatt telefonálnak. Sokan kérnek információt terhességgel kapcsolatos kérdésekről, gyermekbetegségekről, csecsemőtáplálásról, vizsgálati leletekről, gyógyszerek alkalmazásáról, mellékhatásairól is, és idősebbek is használják a szolgáltatást.

TOVÁBB AZ EREDETI CIKKRE

TOVÁBB A FORRÁSRA